neděle

Atyps will always made us excited for their uniqueness and repeated the appropriateness of the environment. ATYP

Existují jistá pravidla pozorování a to i nevědomá - řekněme zvyková, nebo takové co je svázáno s určitým konkrétním místem. - Také vnímání, které je více osobní, ale i takové které je blíže spíš kolektivnímu pochopení. ( -těch je ještě asi mnohem víc...)
U vědomě produkovaného umění existuje vždy jistý předpoklad očekávání diváků a tak je již patřičnost vyrazů tomuto vnímání běžně předpřizpůsobena. V rámci teto očekávatelnosti umíme ocenit i přesahy manipulující tradiční způsoby vnímání a celkové předpochopení.
V současném umění málokoho překvapí manipulace s tímto vmímáním. V ´´neplnění ´´ ( reinterpretace, otáčení smyslu, časový posun, změna měřítka, lží, etc. etc..) těchto pravidel se zrodila disciplína, nazývaná uměleckým konceptem. Ta má svůj kořen v vtomto abstraktním zakladu formy předávání a né podstaty předávaného. - (to není samosebou celá pravda, protože se, pro složitost věci, umělci odkazují opět k základním otázkám... - for)
- Mimo tyto všechny pole umělecké interpretace však existuje Typus sám.
Archetyp a Atyp.
Archetypy byli pokřivenou interpretací tak znásilněny, že se na ně koukáme jen, jako na vítěze poměrové války. Tak jsme jim přestaly s pochopitelných důvodů už důvěřovat nebo snad i rozumět - asi špatně -
Z atypů se archetypy staly pro svou univerzální přenositelnost a snadný popis.
Síla atypů je však těžko přenositelná.
Atypy - , nás budou vzrušovat pro svou neopakovatelnost a totální patřičnost v prostředí, skrze které jsou k němu svázány. Jsou umocněny našim nejnitěrnějším vnímáním.
Přenositelná může být pouze jejich samotná podstata. ATP FOREVER !
- ATP .

Žádné komentáře:

Okomentovat